Enosmerno neskladje. Zaznamki o izvoru videoumetnosti v Urugvaju in Sloveniji

Avtorji

  • Francisco Tomsich

DOI:

https://doi.org/10.4312/ars.11.2.351-364

Ključne besede:

videoumetnost, Urugvaj, Slovenija, konceptualizem, diktatura, alternativna kultura

Povzetek

Pričujoči prispevek obravnava nekatere težavne vidike primerjalnih študij med vzhodnoevropskimi in južnoameriškimi državami skozi uvod v proučevanje izvora videoumetnosti v Urugvaju in Sloveniji. Avtor analizira nekatere problematike, povezane z vprašanjem izvora videoumetnosti na splošno, in predlaga tipološki model razvrščanja pionirskih del, da bi našel sredstva, ki bi omogočila primerjavo zelo različnih panoram Urugvaja in Slovenije na področju raziskovanja in arhiviranja zgodovinske videoumetnosti, ter nakazal glavne razlike med kontekstoma pojavitve in osrednje značilnosti začetne produkcije na tem področju v obeh državah. Neskladje med državama, ki pod vprašaj postavlja pojmovanje obeh kot podobnih si obrobnih območij hegemoničnih umetniških središč, je ponazorjeno skozi študijo del, ki veljajo za prva na področju videoumetnosti v Sloveniji (Belo mleko belih prsi, Srečo in Nuša Dragan, 1969) in Urugvaju (Voy por el camino, Grupo Teatro Danza de Montevideo, 1982). To neskladje kaže, kako težavna je lahko vzpostavitev plodovitih primerjav med političnimi režimi, v katerih se takšne prakse rodijo. Kljub vsemu pa prav ta težavnost na podlagi podobnih poskusov primerjav spodbuja premišljevanja, ki vodijo k razumevanju sodobnih fenomenov ter najbolj razširjenih tegob v kulturi in umetnosti tako v Urugvaju kot v Sloveniji.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Objavljeno

27.12.2017

Kako citirati

Tomsich, F. (2017). Enosmerno neskladje. Zaznamki o izvoru videoumetnosti v Urugvaju in Sloveniji. Ars &Amp; Humanitas, 11(2), 351–364. https://doi.org/10.4312/ars.11.2.351-364