Zastrti pogledi: sled Meduze v treh besedilih Joséja Emilia Pacheca

  • Margherita Cannavacciuolo Dipartimento di Studi Linguistici e Culturali Comparati, Università Ca' Foscari, Ca' Bernardo, Dorsoduro 3199, Calle Bernardo, 30123 Venezia
Ključne besede: mehiška kratka proza, José Emilio Pacheco, Meduzine figure, onemogočen vid, onemogočenost izraza

Povzetek

Ta prispevek se osredotoča na prvo zgodbo Joséja Emilia Pacheca (1939–2014)

»La sangre de Medusa« (1959) ter njegovi noveli El principio del placer (1972) in Las batallas en el desierto (1981), in sicer predstavlja doslej še neopisane povezave med njimi. Namen je ugotoviti in analizirati, kako se Meduzine figure iz prve zgodbe izrišejo v obeh novelah: na vsebinski ravni v izgradnji ženskih likov in odnosov do moških protagonistov preko pripovedne artikulacije vizualnih dinamik. Poleg tega se na formalni ravni poteze Gorgone pokažejo ob postavitvi konstitutivnih meja jezikovnega izraza. Prispevek obravnava tudi prehod od zapisa, ki temelji na vizualni onemogočenosti in posledično onemogočenosti izraza, k pripovedi, ki artikulira kompleksnost vida zahvaljujoč stekanju pretekle perspektive pripovedovanega jaza in sedanje perspektive pripovedujočega jaza, izkustva in refleksije ter odnosa med svetom in védenjem o njem.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Življenjepis avtorja

Margherita Cannavacciuolo, Dipartimento di Studi Linguistici e Culturali Comparati, Università Ca' Foscari, Ca' Bernardo, Dorsoduro 3199, Calle Bernardo, 30123 Venezia

Margherita Cannavacciuolo is a doctor and researcher at the Ca' Foscari University of Venice, where she obtained the title of Doctor Europaeus in “Studi Iberici, Anglo-americani e dell'Europa Orientale”. She has published papers in national and international journals on autobiographical mechanisms in Guillermo Cabrera Infante, symbolism in the poetry of Jorge Luis Borges, mythological language in the works of Lydia Cabrera, Ernesto Cardenal, José Emilio Pacheco and Abilio Estévez and on the construction processes of imaginary narratives of migration by Hebe Uhart, Griselda Gambaro and Nisa Forti. She is the author of the monograph Habitar el margen. Sobre la narrativa de Lydia Cabrera (Sevilla, Renaissance, 2010) and Miradas en vilo: la narrativa conflictiva de José Emilio Pacheco (Rosario, Beatriz Viterbo, 2014).

Objavljeno
2015-04-30
Kako citirati
Cannavacciuolo, M. (2015). Zastrti pogledi: sled Meduze v treh besedilih Joséja Emilia Pacheca. Ars & Humanitas, 9(1), 150-165. https://doi.org/10.4312/ars.9.1.150-165
Področje
Študije