Risto Savin and Slovene Identity: the Journey to Lepa Vida

  • Niall O'Loughlin Loughborough University
Keywords: Risto Savin, Anton Aškerc, Slovene poetry, Slovene song, Lepa Vida (‘Fair Vida’)

Abstract

As an Austro-Hungarian soldier, Risto Savin gradually achieved Slovene musical identity, first by working in a Germanic style for songs, piano and chamber music and afterwards by setting Slovene poetry by Anton Aškerc (1895) and writing his first short music drama, Poslednja straža (“The Last Watch”) (1904). The style he thus developed acted as the basis for his first major opera Lepa Vida (“Fair Vida”) (1907).

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Niall O'Loughlin, Loughborough University
Niall O’LOUGHLIN je angleški muzikolog, ki je štu- diral na Univerzah v Edinburghu in Leicesterju, kjer je tudi doktoriral. Dolga leta je predaval na Univerzi v Loughboroughu. Njegovo raziskovalno delo je tesno povezano s slovensko glasbo. Za The New Grove Dictionary of Music and Musicians je prispeval številne članke o slovenskih skladateljih, na temo slovenske glasbe pa je objavljal tudi v akademskih revijah Muzikološki zbornik, The Musical Times, Tempo, Musica-Realta`, Zvuk in De musica disserenda. Skoraj vsako od preteklih petindvajsetih let je predstavil prispevek na muzikološkem simpoziju v okviru Slovenskih glasbenih dni v Ljubljani. Veliko od teh prispevkov je posvečenih slovenskim skladateljem; v razširjeni obliki so objavljeni v zbirki zbornikov prispevkov s posameznega simpozija. Velikokrat je o slovenski glasbi spregovoril za Radio Slovenija in Televizijo Slovenija. Njegova knjiga Novejša glasba v Sloveniji je izšla pri Slovenski matici v Ljubljani leta 2000. Za svoje delo o slovenski glasbi je leta 1978 prejel Nagrado v spomin Donalda Toveya, ki jo podeljuje Univerza v Oxfordu, junija 2007 pa je bil izvoljen za dopisnega člana Slovenske akade- mije znanosti in umetnosti.
Published
2012-12-01
How to Cite
O’LoughlinN. (2012). Risto Savin and Slovene Identity: the Journey to Lepa Vida. Musicological Annual, 48(2), 133-140. https://doi.org/10.4312/mz.48.2.133-140
Section
Articles