"Einen guten Flügel und auch ein gutes Clavicord haben": some reflections on the importance of keyboard-instrument landscapes

  • Joel Speerstra Göteborg Organ Art Center, University of Gothenburg
Keywords: clavichord, harpsichord, organology, haptics, artistic research

Abstract

Studying the haptic feedback of various instruments within a historical keyboard instrument landscape raises questions about why C. P. E. Bach, among others, encouraged practicing musicians to engage with the phenomenology of multiple keyboard instruments, in order to develop musicianship at all of them.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Joel Speerstra, Göteborg Organ Art Center, University of Gothenburg
Joel SPEERSTRA poučuje orgle in zgodnje instrumente s tipkami na Glasbeni in dramski akademiji Univerze v Göteborgu; obenem je direktor raziskovanja in publikacij pri Göteborškem centru za orgelsko umetnost. Deluje kot izdelovalec instrumentov in muzikolog. Na Oberlinskem konservatoriju sta bila njegova orgelska profesorja William Porter in David Boe, diplomiral je kot Watsonov in DAAD-jev štipendist, kar mu je omogočilo, da je lahko študiral orgle in klavikord pri Haraldu Voglu na Severnonemški orgelski akademiji ter izdelovanje instrumentov pri Johnu Barnesu, nekdanjemu kuratorju Edinburške Russellove zbirke instrumentov s tipkami. Orgle je študiral pri Yuko Hayashiju in cembalo pri Lisi Goode Crawfordovi. Njegov doktorski projekt na Göteborški univerzi je vključeval rekonstrukcijo Gerstenbergovega pedal- nega klavikorda, o čemer je leta 2004 pri Rochesterski univerzitetni založbi poročala publikacija “Bach in pedalni klavikord: orglarski vodič.” Podobni instrumenti, ki jih je izdelal Speerstra, so poslej našli svoje mesto na vodilnih konservatorijih v ZDA, Evropi in Aziji. Kot gostujoči profesor za orgle in muzikologijo je doslej deloval na Eastmanovi akademiji za glasbo, kot solističen koncertant pa pogosto gostuje po Evropi in Združe- nih državah Amerike.
Published
2011-12-01
How to Cite
SpeerstraJ. (2011). "Einen guten Flügel und auch ein gutes Clavicord haben": some reflections on the importance of keyboard-instrument landscapes. Musicological Annual, 47(2), 91-101. https://doi.org/10.4312/mz.47.2.91-101
Section
Articles