Hölderlin als Denkmal in der Kunst des 19. und 20. Jahrhunderts

  • Helmut Loos Univerza v Leipzigu, Muzikološki inštitut
Keywords: Hölderlin, romantični samospev, Lud- wig van Beethoven, Robert Schumann

Abstract

Although we attribute to Hölderlin poetry very substantial musical qualities it is a fact that he wasn’t a reference poet for the Romantic Lied. Already his contemporary composers such as Ludwig van Beethoven didn’t consider him to be significant. An exception between them is Robert Schumann that was completely fascinated by Hölderlin poetry already in his youth.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Helmut Loos, Univerza v Leipzigu, Muzikološki inštitut
Helmut LOOS se je rodil leta 1950; študiral je glasbeno vzgojo v Bonnu (državni izpit), nato na univerzi še muzikologijo, zgodovino umetnosti in filozofijo; doktorat 1980; habilitiran 1989. Od 1981 do 1989 raziskovalni sodelavec na Oddelku za muzikologijo Univerze v Bonnu. Med 1989 in 1993 direktor Inštituta za nem- ško glasbo vzhodnih pokrajin v Bergisch Gladbachu. Profesor in predstojnik Oddelka za zgodovinsko muzikologijo na Univerzi za tehnologijo v Chemnitzu od aprila 1993, in od oktobra 2001 na Univerzi v Leipzigu. Prof. h. c. Konservatorija Lisenko v Lvovu, 22. oktobra 2003. Dekan oddelka za zgodovino, zgodovino umetnosti in orientalne študije Univerze v Leipzigu, 2003 do 2005. Častni član Društva za nemško glasbeno kulturo v jugovzhodni Evropi s sedežem v Münchnu, 2. aprila 2005. Član mednarodnih uredništev revij Hudebni věda (Praga), Lituvos muzikologija (Vilnius), Ars & Humanitas (Ljubljana), Musicology Today (Bukarešta) in Studies in Penderecki (Princeton, New Jersey).
Published
2011-06-10
How to Cite
LoosH. (2011). Hölderlin als Denkmal in der Kunst des 19. und 20. Jahrhunderts. Musicological Annual, 47(1), 31-38. https://doi.org/10.4312/mz.47.1.31-38
Section
Articles