Surrealism in Creativness of Vinko Globokar: in the case of composition Zlom

Authors

  • Tjaša Ribizel Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta

DOI:

https://doi.org/10.4312/mz.46.1.73-79

Keywords:

Vinko Globokar, avantgarde, surrealism, identification criteria of subconsciouness, composition Zlom

Abstract

The contribution draws attention to certain paralleles between Vinko Globokar creativeness and surrealism. These parallels are represent by the analysis of composition Zlom. Three creative sides are exposed and this are the tehnical side, poetical issues and the research of psychologic, social and humanistic themes.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Tjaša Ribizel, Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta

Tjaša RIBIZEL se je po končani gimnaziji Celje Center, leta 2005 vpisala na oddelek za muzikologijo Filozofske fakultete v Ljubljani. Leta 2009 je diplomirala s temo Vinko Globokar - ustvarjalna izhodišča in skladba Zlom, istega leta je postala tudi mlada raziskovalka na oddelku za muzikologijo v Ljubljani. V doktorski disertaciji bo raziskovala predvsem področje slovenske glasbe, glasbenih ustanov na slovenskem s težiščem po drugi svetovni vojni.

Published

01.06.2010

How to Cite

Ribizel, T. (2010). Surrealism in Creativness of Vinko Globokar: in the case of composition Zlom. Musicological Annual, 46(1), 73–79. https://doi.org/10.4312/mz.46.1.73-79

Issue

Section

Articles