Primerjava 2D in 3D GIS modela pri načrtovanju šolskih prevozov

Avtorji

  • Klemen Prah Fakulteta za logistiko, Univerza v Mariboru
  • Tomaž Kramberger Fakulteta za logistiko, Univerza v Mariboru
  • Dejan Dragan Fakulteta za logistiko, Univerza v Mariboru

DOI:

https://doi.org/10.4312/dela.49.61-74

Ključne besede:

geografski informacijski sistemi, problem usmerjanja šolskih vozil, dvodimenzionalni model transportne mreže, tridimenzionalni model transportne mreže, občina Laško

Povzetek

V članku primerjamo dvodimezionalni (2D) in tridimenzionalni (3D) model usmerjanja šolskih vozil na primeru občine Laško z vidika dolžine prepeljanih kilometrov in porabljenega potovalnega časa. Pri 3D modelu je cestna mreža položena preko digitalnega modela višin 12,5 metrov, kar daje modelu večjo podobnost z realnostjo. Za uspešno rešitev je v obeh modelih potrebnih 23 kombijev. V 3D modelu je dolžina vseh opravljenih poti za 45,58 kilometrov večja kot v 2D modelu, skupni potovalni čas pa daljši za 1 uro in 14 minut. Ugotovljena razlika je pomembna pri odločanju za izbiro enega ali drugega modela pri reševanju problemov usmerjanja šolskih vozil.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

28.12.2018

Kako citirati

Prah, K., Kramberger, T., & Dragan, D. (2018). Primerjava 2D in 3D GIS modela pri načrtovanju šolskih prevozov. Dela, (49), 61–74. https://doi.org/10.4312/dela.49.61-74

Številka

Rubrike

Razprave