Profesionalizacija na področju izobraževanja in učenja odraslih na območju nekdanje Jugoslavije

Avtorji

  • Kristinka Ovesni Department for Pedagogy and Andragogy, Faculty of Philosophy, University of Belgrade, Serbia

DOI:

https://doi.org/10.4312/as.24.4.19-36

Ključne besede:

profesionalizacija, izobraževanje odraslih

Povzetek

V prispevku razpravljamo o profesionalizaciji izobraževanja in učenja odraslih na območju nekdanje Jugoslavije. Pri tem izhajamo iz predpostavke, da proces profesionalizacije odseva družbene razmere, tradicijo, kulturo, razvoj institucij visokošolskega izobraževanja, znanstvene/spoznavane temelje določenega področja na osrednjih elementih te stroke. Naš cilj je kritično razpravljati o profesionalizaciji na področju izobraževanja in učenja odraslih s poudarkom na treh elementih: stroki, ki predstavlja sociološko dimenzijo, profesionalizmu, ki predstavlja filozofsko/etično dimenzijo, in profesionalizaciji, ki predstavlja andragoško dimenzijo. Ugotovitve raziskave kažejo, da je bil na območju nekdanje Jugoslavije dosežen pomemben, vendar še vedno nezadosten napredek v procesu profesionalizacije, kar se tiče oblikovanja polja strokovne prakse in strokovne priprave andragogov/izobraževalcev odraslih na univerzah, kar vključuje tudi izboljšave na področju trajnega strokovnega razvoja. Na drugi strani pa je pri vzpostavljanju strokovnih združenj, pridobivanju strokovnih dovoljenj in razvoju strokovnih etičnih načel postopek profesionalizacije zelo omejen in počasen.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Biografija avtorja

Kristinka Ovesni, Department for Pedagogy and Andragogy, Faculty of Philosophy, University of Belgrade, Serbia

Associate Professor at Department for Pedagogy and Andragogy, Faculty of Philosophy, University of Belgrade, Serbia

Objavljeno

14.12.2018

Kako citirati

Ovesni, K. (2018). Profesionalizacija na področju izobraževanja in učenja odraslih na območju nekdanje Jugoslavije. Andragoška Spoznanja, 24(4), 19–36. https://doi.org/10.4312/as.24.4.19-36