Prepojeno z roza in modro
Videti nevidno patriarhijo s feminističnim muzejskim hekom
Povzetek
Kot odgovor na poziv feministični kulturni teoriji, naj razvije strategije razkrinkanja patriarhije, sistema moči v srcu muzejev, ki ohranjajo problematične hierarhične binarije moškosti in ženskosti, smo oblikovale feministični muzejski hek. Ta temelji na teorijah predstav, feministični kritični diskurzivni analizi in vizualni metodologiji/pismenosti ter operira kot kritična in kreativna praksa, ki je lahko prirejena glede na muzejski kontekst. Osrednji cilj heka – metodologije in pedagogike – je omogočiti uporabo leče, skozi katero lahko odrasli vidijo nevidno patriarhalno in kako se patriarhija premeteno skriva v muzejskih praksah. V članku predstavljamo primere rabe heka, ki smo ga kot raziskovalke in pedagoginje uporabile v različnih muzejskih okoljih, da razkrinkamo, dekodiramo in zmotimo hegemonično ospoljena sporočila v podobah, razstavah, kuratorskih izjavah, oznakah in celo v postavitvah objektov. Pokažemo tudi, kako hek funkcionira kot praksa neposrednega delovanja, načina vnovičnega zapisa in vpletenosti v muzejske pripovedi. Zagovarjamo tezo, da je hek pomembna in inovativna praksa, saj spreminja muzeje v prostore »pedagoških možnosti« – prostore, kjer se lahko naučimo novih strategij feminističnega nasprotovanja, ki se lahko upre »moškemu pogledu« in njegovi sposobnosti, da definira ženska življenja.
Število prenosov
Avtorske pravice (c) 2018 Darlene Clover, Nancy Taber, Kathy Sanford

Delo je zaščiteno z mednarodno licenco Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (priznanje avtorstva, deljenje pod istimi pogoji).
Avtorji, ki želijo, da se njihov članek objavi v reviji, se strinjajo z naslednjimi pogoji:
- Pisci besedila potrjujejo, da so avtorji oddanega članka, ki bo predvidoma izšel v reviji Andragoška spoznanja v okviru Znanstvene založbe Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani (Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Aškerčeva 2, 1000 Ljubljana) z navedbo mojega avtorstva z imenom in priimkom. O likovno-grafični in tehnični opremi dela ter o pogojih njegovega trženja odloča založnik.
- Avtorji jamčijo, da je delo njihova avtorska stvaritev, da na njem ne obstajajo pravice tretjih oseb in da z njim niso kršene kakšne druge pravice. V primeru zahtevkov tretjih oseb se avtorji zavezujejo, da bodo varovali interese založnika ter mu povrnil škodo in stroške.
- Avtorji obdržijo materialne avtorske pravice ter založniku priznajo pravico do prve izdaje članka z licenco Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (priznanje avtorstva in deljenje pod istimi pogoji). To pomeni, da se tako besedilo, slike, grafi in druge sestavine dela lahko prosto distribuirajo, reproducirajo, uporabljajo, priobčujejo javnosti in predelujejo, pod pogojem, da se jasno in vidno navede avtorja in naslov tega dela in da se v primeru spremembe, preoblikovanja ali uporabe tega dela v svojem delu, lahko distribuira predelava le pod licenco, ki je enaka tej.
- Avtorji lahko sklenejo dodatne ločene pogodbene dogovore za neizključno distribucijo različice dela, objavljene v reviji, (npr. oddaja v institucionalni repozitorij ali objava v knjigi) z navedbo, da je bilo delo prvič objavljeno v tej reviji.
- Pred postopkom pošiljanja ali med njim lahko avtorji delo objavijo na spletu (npr. v institucionalnih repozitorijih ali na svojih spletnih straneh), k čemur jih tudi spodbujamo, saj lahko to prispeva k plodnim izmenjavam ter hitrejšemu in obsežnejšemu navajanju objavljenega dela.