Radikalizacija državljanske vzgoje

  • Stuart Moir University of Edinburgh
  • Jim Crowther University of Edinburgh
Ključne besede: demokracija, državljanska vzgoja, neoliberalizem, populizem, radikalna tradicija izobraževanja odraslih, »res koristno znanje«

Povzetek

Demokracija se danes sooča z dvema glavnima grožnjama. Prva je očitna, to je vzpon avtoritarnega desnega populizma, ki ga vidimo v številnih evropskih in drugih državah. Druga grožnja je spodkopavanje demokratičnega življenja prek neoliberalizma. Temu pomaga liberalna demokracija z ločevanjem ekonomije od politike in z osredotočanjem na posameznika na račun javnega sektorja in javnega dobrega. Hkrati so pod udarom avtoritarnosti nekatere kreposti liberalne demokracije – na primer ločitev oblasti na tri veje. V članku zagovarjamo pomen kritičnega angažmaja v sodobnih različicah demokracije, tako da pri tem črpamo iz bolj participativne in aktivne demokratične tradicije. Takšno delovanje ima pomembne posledice za to, kako vidimo državljanstvo in državljansko vzgojo. Dominantna različica državljanske vzgoje na Škotskem in v Veliki Britaniji (morda tudi v Evropi nasploh) pooseblja »minimalistični « model državljanstva, kjer učni načrt poudarja osebno odgovornost. Ta koncept ne zadostuje za izzive, s katerimi se danes sooča demokracija. Trdimo, da moramo državljansko vzgojo presaditi v radikalnejši prostor, ki bo odprl pot za kritično angažiranje in aktivne državljane, kakršni se bodo znali spopasti z desnimi grožnjami demokraciji in neoliberalno subjektiviteto.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.
Objavljeno
2017-10-25
Kako citirati
Moir, S., & Crowther, J. (2017). Radikalizacija državljanske vzgoje. Andragoška Spoznanja, 23(3), 17-34. https://doi.org/10.4312/as.23.3.17-34
Področje
Članki