Wikiji v izobraževanju - Po desetih letih izkušenj

Avtorji

  • Miran Hladnik Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani
  • Jernej Polajnar Nacionalni inštitut za biologijo Ljubljana

DOI:

https://doi.org/10.4312/as.22.4.73-83

Ključne besede:

Wikipedia, Wikiverza, prosto dostopni učni viri, odprto izobraževanje, visokošolski študij

Povzetek

V zadnjih desetih letih je uporaba Wikimedijinih spletišč v razredu postala vsakdanja nuja. Na Wikiverzi se na začetni strani predmetov študentje vpisujejo v seminarski urnik, učitelj objavlja povezave na učna gradiva in napotke za delo ter povzema izkušnje. Študentje na osebnih straneh dokumentirajo svojo dejavnost, poročajo o domačih nalogah, se pogovarjajo z učiteljem in drugimi. Tu kot v peskovniku koncipirajo gesla za Wikipedijo, kamor jih prenesejo po preverbi v razredu. Z Wikiverze napravijo povezave na Wikivir, kamor postavljajo leposlovne tekste z dLiba, korigirajo napake, ki jih je zagrešil OCR, in besedila opremljajo z metapodatki. Wikiji prisilijo udeležence, da iz šolskega geta stopijo v realno strokovno življenje in sodelovalno gradijo trajno strokovno digitalno infrastrukturo. Glede na potencial, ki ga imajo wikiji pri menjavi civilizacijske paradigme, v kateri se tekmovalnost umika sodelovanju in se jemanje nadomešča s prispevanjem, so v izobraževanju premalo izrabljeni.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

21.12.2016

Kako citirati

Hladnik, M., & Polajnar, J. (2016). Wikiji v izobraževanju - Po desetih letih izkušenj. Andragoška Spoznanja, 22(4), 73–83. https://doi.org/10.4312/as.22.4.73-83