Družinske prakse v poznejših letih kot izziv za učenje in raziskovanje

Avtorji

  • Nives Ličen Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani

DOI:

https://doi.org/10.4312/as.17.3.31-39

Ključne besede:

transformativno učenje, starševstvo, izobraževanje za družino, tranzicijsko učenje, komunikativno učenje, epohalno učenje

Povzetek

Prispevek prikazuje rezultate kvalitativne raziskave, katere namen je bil proučiti, kako in kaj se partnerja učita ob izkušnji prehoda v starševstvo in kako je s spremembami ob tej izkušnji povezano transformativno učenje. Teorija transformativnega učenja razlaga, kako se odrasli učijo ob spreminjanju pomenov lastnim izkušnjam. V raziskavi je sodelovalo 12 parov. Uporabljena je bila biografska metoda. Rezultati kažejo, da v partnerskem odnosu na prehodu v starševstvo poteka transformativno učenje na različnih področjih v povezavi s spremembami, ki se zgodijo ob rojstvu prvega otroka. Avtorica izpostavi transformativno učenje v povezavi z odnosi z izvorno družino, oblikovanjem starševske identitete in porazdelitvijo gospodinjskega dela. Rezultati kažejo povezave med čustveno dimenzijo doživljanja in učenjem ter učenjem in oblikovanjem novih pomenov na življenjski prelomnici.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

16.10.2011

Kako citirati

Ličen, N. (2011). Družinske prakse v poznejših letih kot izziv za učenje in raziskovanje. Andragoška Spoznanja, 17(3), 31–39. https://doi.org/10.4312/as.17.3.31-39

Številka

Rubrike

Članki

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)

1 2 3 4 5 > >>