Travmatični in hujši stresni dogodki udeležencev Programa PUM ‒ Projektnega učenja za mlajše odrasle

Avtorji

  • Martina Guzelj Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani

DOI:

https://doi.org/10.4312/as.18.4.88-100

Ključne besede:

Projektno učenje za mlajše odrasle (PUM), delo z osipniki, travme, stresni dogodki, socialna ranljivost, relacijska perspektiva

Povzetek

Prispevek obravnava travmatične in hujše stresne dogodke v življenju udeležencev programa Projektnega učenja za mlajše odrasle (v nadaljevanju PUM), javnoveljavnega programa neformalnega izobraževanja. Avtorica prikazuje rezultate kvalitativne raziskave te izjemo ranljive skupine mladih (čustvena nepismenost, socialna ranljivost, zloraba drog, obravnava pri prekrškovnih organih idr.), ki se dotikajo globljih, netransparentnih vzrokov opustitve šolanja, katerih korenine segajo v pretekle travmatične dogodke. Rezultati raziskave, v kateri je sodelovalo 120 udeležencev iz devetih šol s programom PUM, kažejo, da je njihova pogostost med PUM-ovci v primerjavi s slovenskim vzorcem večja pri večini travmatičnih dogodkov, pri čemer nekatere vrednosti drastično odstopajo. Pri vpogledu v travmatične do- godke je posebej poudarjen relacijski vidik. S tega vidika se načini za njihovo preseganje iščejo v razgraditvi temeljnih afektov, ki spomin na te dogodke prek mehanizma kompulzivnega ponavljanja ohranjajo tako v odnosih, v katere tak posameznik šele vstopa, kakor tudi pri prenosu na prihodnje generacije.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

07.12.2012

Kako citirati

Guzelj, M. (2012). Travmatični in hujši stresni dogodki udeležencev Programa PUM ‒ Projektnega učenja za mlajše odrasle. Andragoška Spoznanja, 18(4), 88–100. https://doi.org/10.4312/as.18.4.88-100

Številka

Rubrike

Za boljšo prakso