Kako pripomoči k učinkovitejšemu učenju in spreminjanju življenjskega sloga oseb s kronično boleznijo

Avtorji

  • Irena Lesar Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani

DOI:

https://doi.org/10.4312/as.18.4.45-56

Ključne besede:

tradicionalni programi, programi za samovodenje bolezni, strategije obvladovanja, empatična komu- nikacija, zdravstveno osebje, diabetes, izobraževanje kronično bolnih, izobraževanje odraslih

Povzetek

Ob pojavu kronične bolezni, ki prizadene vsakega šestega od desetih odraslih, je treba poskrbeti tako za zdravstveno urejenost bolezni kot za obvladovanje čustvenih odzivov nanjo (jeza, strah, frustracije, žalost), ne nazadnje pa je treba ohraniti oz. (pre)oblikovati (nove) vloge na delovnem mestu, v družini in med prijatelji. Na poti iskanja primernih strategij obvladovanja kronične bolezni in življenja kroničnega bolnika ima zdravstveno osebje zelo pomembno vlogo. Obolelim bi morali ponuditi kakovostne zdravstvenovzgojne programe, ki se ne osredinjajo le na značilnosti kroničnih bolezni in na možnosti zdravljenja, marveč upoštevajo tudi človeško stisko ob sprejemanju kronične bolezni, pa tudi njen vpliv na preostala področja posameznikovega življenja. Raziskave kažejo, da ima pri vseh teh nalogah za obolele- ga zelo veliko vlogo sposobnost empatičnega komuniciranja zdravstvenega osebja.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.

Prenosi

Objavljeno

07.12.2012

Kako citirati

Lesar, I. . (2012). Kako pripomoči k učinkovitejšemu učenju in spreminjanju življenjskega sloga oseb s kronično boleznijo. Andragoška Spoznanja, 18(4), 45–56. https://doi.org/10.4312/as.18.4.45-56

Številka

Rubrike

Članki