Državljansko izobraževanje odraslih v nekdanjih socialističnih državah v prehodnem obdobju

  • Zoran Jelenc

Povzetek

V obdobju prehoda v nekdanjih evropskih socialističnih državah nastajajo številna nasprotja, ki izhajajo iz posebnih družbenih razmer. Te odločilno vplivajo na možnosti izobraževanja odraslih, ki je v večini obravnavanih držav v globoki krizi. K premagovanju težav prehodnega obdobja, zlasti njegove družbene in psihološke pojavnosti in tudi značilnosti stanja in razvoja izobraževanja odraslih, lahko pomembno pripomorejo državljansko izobraževanje, vzgoja ter splošno neformalno izobraževanje. Tako imamo v državah v prehodnem obdobju na eni strani zelo velike potrebe po državljanskem izobraževanju, na drugi pa sorazmerno majhno povpraševanje po njem in tudi zelo majhno ali nično družbeno podporo temu izobraževanju. Ljudje se zaradi slabih izkušenj iz preteklega obdobja, ko jim je bilo državljansko izobraževanje vsiljeno (pod imenom družbeno-politično izobraževanje) in je bilo ideološko in politično dirigirano, bojijo kakršnega koli izobraževanja, ki spominja na prejšnje družbeno- politično; zato se vanj praviloma ne vključujejo. Pomembna naloga izobraževanja odraslih in andragogike je, da najde izhod iz tega stanja in da ljudi znova motivira in jih dejavno vključi v državljansko izobraževanje. V prispevku govorimo o nekaterih možnostih za to, pri tem pa uporabljamo ugotovitve naše raziskave (študija o stanju raziskovanja pri izobraževanju odraslih v državah Srednje in Vzhodne Evrope).

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.
Objavljeno
1995-12-01
Kako citirati
Jelenc, Z. (1995). Državljansko izobraževanje odraslih v nekdanjih socialističnih državah v prehodnem obdobju. Andragoška Spoznanja, 1(3-4), 9-14. https://doi.org/10.4312/as.1.3-4.9-14
Področje
Članki