O povezljivosti elementov različnih načinov učenja, metod in znanja

  • Dušana Findeisen Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje
Ključne besede: učenje s poskusi in napakami, nedirektivno učenje, metoda, izobraževanje odraslih, film

Povzetek

Avtorica uvodoma predstavi, kako različni teoretiki izobraževanja odraslih obravnavajo metode, nato pa proučuje vrednost in povezljivost posameznih elementov »učenja s poskusi in napakami« in »nedirektivnega učenja«. Tako kot so metode eklektične, razmišlja avtorica, so lahko eklektični tudi načini učenja. Avtorica ilustrira svojo hipotetično trditev z analizo »antimetode« francoskega režiserja Mauricea Pialata in jo kontrastira z metodo/metodami, kjer je zakoličen cilj in je zakoličena pot, kjer gre za vnaprej postavljen, v zaporedne sekvence urejen proces, kakršnega najpogosteje srečujemo pri snemanju filma po scenariju, režiranju gledališke predstave, v izobraževanju odraslih. Avtorica opozori na to, da je tudi učenje veščin (kako nekaj naredimo) povezano z učenjem o tem, »kako biti«, in nazadnje tudi, da metoda ne more služiti vsiljevanju znanja in resnice, saj se tako rušijo okoliščine, ki omogočajo pridobivanje ali ustvarjanje znanja.

Prenosi

Podatki o prenosih še niso na voljo.
Objavljeno
2013-12-30
Kako citirati
FindeisenD. (2013). O povezljivosti elementov različnih načinov učenja, metod in znanja. Andragoška Spoznanja, 19(4), 90-95. https://doi.org/10.4312/as.19.4.90-95
Področje
Za boljšo prakso